Cukrfree

Cukrfree! Každý o tom slyšel, každý nad tím alespoň chvíli přemýšlel.. a snad každá maminka řeší, aby její děti jedly co nejméně cukru. Moc dobře víme, jak to pak vypadá, když dostane dítě do žil pár gramů cukru. 
 
Co ale mne vedlo k tomu, abych cukrfree vyzkoušela? Jaký byl průběh, výsledek a jak to vidím dnes? O to vše se s vámi podělím na dalších řádcích. A pro ty, kteří dočtou až do konce, máme velké překvapení :) 
 
Proč jsem se rozhodla pro změnu životního stylu? 
Už je to několik měsíců, co jsem se začala cítit tak nějak divně. Znáte to.. málo energie a permanentní “nasrativ” :) Necítila jsem se dobře ve vlastním těle. Říkala jsem si, že je to tím, že máme malé dítě, které mě neustále drží na nohou, práci, málo odpočíváme.. ale Ondráš chodí spát brzo, nebudí se, 3 dny v týdnu je ve školce.. takže asi ne za všechno může moje role mámy. Navíc jsme začali plánovat druhé miminko a tak nějak jsem cítila, že potřebuji dát své tělo do lepšího stavu. Ale jak? V tu chvíli na mne vykouklo na IG, že několik holek z mého okolí začalo dávat na IG fotky s popisem, že se konečně cítí skvěle a že díky #cukrfree zjistily, co všechno bylo špatně. 
 
Upřímně, celý život se nějak hlídám, cvičím, odepírám si dobroty, jen abych nááááhodou nesnědla větší množství kalorií nebo se pak cítím provinile, protože jsem nedokázala říct NE tomu luxusnímu větrníku. Já rozhodně nikdy nebyla a nebudu tintítko, které by mohlo sníst cokoliv. Můj manžel sní čokoládu a já ji musím ve fitku spálit. Takže takhle nějak to u mne funguje. Diety mi nejdou.. ráno se rozhodnu, že teda ode dneška to bude jinak a už v poledne stepuju u ledničky, co bych si tak dala dobrého. Protože já MILUJU jídlo!! A miluji, když si jídlo užíváme oba s manželem. Opravdu, láska prochází žaludkem! 
 
Ale zpět k cukrfree. Tentokrát jsem se už vážně cítila divně, takže jsem přesvědčila manžela, že to je ideální směr pro oba (no co, potřebovala jsem k tomu parťáka) a že se vlastně pak budeme oba cítit skvěle, což se určitě odrazí i na našich pracovních výkonech a na užívání si s Ondráškem. Musela jsem k tomu udělat omáčku, aby se chytil, že jo.. nakonec jsem ho ani moc nemusela přesvědčovat. Mise ukecat manžela - SPLNĚNO!
 
Proč jsem se tak rozhoupávala? 
Protože kurz samozřejmě stojí nějaké peníze. To je správně! Holky si s tím daly obrovskou práci, takže je pochopitelné, že to něco stojí. Navíc nechcete, aby vaše peníze jen tak vyletěly oknem, takže máte motivaci se snažit. 
 
Co cukr způsobuje: 
Nadváha, akné, vyrážka, kažení zubů, deprese, úzkosti, padání vlasů, předčasné stárnutí, problémy s neplodností, nespavost, trávicí potíže, vysoký cholesterol.. a mohla bych dál pokračovat. 
 
Jak kurz funguje
 
Celý kurz je rozdělen do několika (9ti) týdnů. V každém týdnu se dočtete jak teoretické, tak praktické informace a návody, jak se adaptovat na cukrfee a postupně začnete vynechávat určité potraviny z jídelníčku. Slovo POSTUPNĚ je zásadní. Protože ten šok, z okamžitého vynechání cukru je celkem výrazný. Dále máte k dispozici jídelníček, recepty, videa, audionahrávky a články. V nultém týdnu navíc dostanete k dispozici deník, manuál se základními informacemi, podklady pro zápis různých poznatků… prostě vše, co mé puntičkářské já ocenilo!
 
Ačkoliv nejíme (moc) čokolády, sladkosti a já nemám ráda těstoviny, tak hodně večeříme rýži, quinou, kuskus.. dlouhou dobu jsem si myslela, že jím správně a nechápala, proč tedy váha nejde dolu a proč se cítim furt divně a tolik nafouknutě. Až díky cukrfree blogu a vysvětlení, v čem je háček, jsem pochopila rozdíl mezi jednotlivými cukry. Z čeho mé tělo bere energii a naopak, co si ukládá na horší časy. 
A právě vynechání/nahrazení příloh mi dělalo na začátku největší problém. Cítila jsem se unaveně.. ale po cca 3 dnech to odeznělo. Tělo se zbavovalo cukru a nelíbilo se mu to. Takový malý absťák :) 
 
  1. Články:
Jak jsem již psala, kurz je rozdělen do několika týdnů a každý týden má jiné téma. Nejde jen o vaření podle jídelníčku, ale hlavně o pochopení celé podstaty stravy bez cukru. Kromě faktu, kde všude cukr najdete, se dozvíte například jaké si dělat svačinky, co pití alkoholu (vína k večeři se nevzdám:), co třeba dělat na dovolené, na večeři s přáteli, jak zvládnout krizové dny a že každý občas ujede. Jedna z nejdůležitějších informací pro mě byla, že i když třeba ujedu, tak tím se svět nezboří. Nemusím být 100% cukrfree, můžu být jen z 80% cukrfree a přeci furt budu CUKRFREE. Nemusím si říct, že ráno jsem pokazila nějakou sladkou marmeládou, tak se na zbytek dne už vyprdnu.. Ne, zbytek dne už budu jíst líp a hezky se za to pochválím. Jde o to, že i malé úspěchy jsou v tom delším měřítku hodně zásadní. U jiných diet by mě to hned naštvalo a tím by moje snažení skončilo. Tady? No co..  jedeme dál a bude mi pak líp. A jeden velký šok - nemusíte vůbec myslet na kalorie!! HEUREKA! 
Co mě potěšilo a překvapilo, jsou články zaměřené na meditaci (poklepávání a jógu). Pro někoho to není, ale já si ten čas na sebe našla a po každé meditaci se cítila mnohem líp. 
 
  1. Jídelníček
Bez toho bych asi ani do programu nešla. Jedna věc je načíst si teorii, ale pak jít do krámu a vymyslet, co tedy budeme jíst, to už je věc jiná. Na každý den v týdnu máte plán 3 jídel - snídaně, oběd, večeře. Některá jídla se opakují, což je fajn, protože nemusíte každý den vařit 2x denně něco úplně nového. To bych v kuchyni mohla rovnou spát. Pro mě vaření nikdy nebylo něco, co bych si vyloženě užívala. Teď občas vařím proto, abych si oddechla od Ondráše, který si hraje s tatínkem. Naštěstí všechny recepty jsou hodně rychlé a tak dobré!! Pokud se bojíte, že budete muset dát sbohem rizotu, polévkám, chlebu, pizze.. mýlíte se! Všechno jde nahradit cukrfree variantou! A pokud vám něco chutná víc, nikde není psáno, že si to nesmíte dávat častěji! Hlavní je, že je to cukrfree :) 
Dalším velkým pozitivem je, že jsme se naučili nakupovat a koukat co nakupujeme. Co třeba už nikdy, nikdy, NIKDY neudělám, je nákup vajíček od slepiček, které nežijí ve volném chovu. NIKDY! 
 
Pozn. Já bych osobně uvítala alespoň nějaký náčrt na nákupní seznam. S tak nabouchaným kalendářem bylo vždy trochu náročné si sednout, projít všechny recepty a udělat z toho seznam na nákup. 
 
  1. Recepty
Posuptem času jsme si kdyždý našel něco svého oblíbeného. Vždy jsme měli rádi hodně zeleniny, ale nikdy nás nenapadly takové věci, které holky s jídlem dělaly. Různá pyré, pečení, spousta druhů bylinek… zrovna dnes jsme si dali Dýňové pyré s karbanátky z krůtího masa. Měla jsem boule až za ušima. 
Celkově jsme sekci recepty začali využívat hlavně až po skončení programu. Kdy jsme začali přemýšlet, co chceme mít k snídani, obědu, s masem či bez masa. Všechny recepty, které jsou v jídelníčku, najdete na jednom místě, což je fajn! Mezi naše nejoblíbenější recepty patří: Snídaňová granola, Červené Curry, Duhová miska, Plněné portobello, Lososový burger s lilkem.. a dalších asi 20 jídel, které neustále točíme dokola! 
 
Pozn. Bylo by fajn mít třeba nějakou možnost dát “srdíčko” k oblíbenému receptu, který by se uložil do sekce oblíbené. 
 
  1. Videa a audionahrávky
Holky myslely opravdu na všechno. Videa jsou stručná a je fajn vidět někoho, kdo má takové nadšení a umí vše tak dobře popsat. Co mne nadchlo nejvíce jsou audionahrávky. V autě trávím tolik času! A díky audionahrávkám, které jsou ke skoro každému článku, jsem nemusela denně číst všechny články. Jen jsem si pustila audionahrávku a bylo to. Občas jsem si ji pustila i víckrát, abych správně pochopila dané téma. Tohle beru jako velké plus. Můj čas pracující mámy je hodně vzácný a to, že jsem si články mohla poslechnout, mi hodně usnadnilo práci. 
 
Dále jsou jako audionahrávky udělané i meditace. Pokud tedy ze začátku tápete jak “správně” meditovat, holky vás meditací provedou. 
 
A jak to s námi dopadlo?
Musím říct, že jsem nečekala (spíše jsem v to doufala), že se z toho stane náš nový životní styl a že u toho opravdu tak striktně vydržíme. Nemyslím striktně ve zlém. Ale už nás prostě nenapadne dát si k jídlu rýži, raději si uděláme rýži z květáku. Chleba si udělám ze semínek nebo z dýně. Spoustu věcí uvařím do zásoby a zamrazím.. Všichni v mém okolí ví, že teď preferujeme jiné potraviny a nikdo nám nic jiného nenutí. Občas ujedeme. Ale svět se nezboří! Naopak. 
 
Pozitiva:
  • Váha se mi o pár kg upravila dolu, ale to spíše na mou normální váhu. Takže teď se cítím v oblečení příjemně. Dříve bych byla asi ještě nespokojená, ale už jsem nějak se sebou v pohodě
  • Už mě netrápí nafouknuté břicho. A že to je veliká úleva. Současně s cukrfree jsem přešla z kravského mléka na rostlinná. První týdny to byl velký rozdíl, protože mléko piju v kafi, občas i v čaji.. co zůstalo jsou jogurty, žádné nízkotučné. Ale pořádné, chutné jogurty. Ty nejlepší máme v Čechách. V US nikde nemají takové ty selské jogurty. MŇAM! 
  • V průběhu jsme si to moc neuvědomovali, ale jakmile jsme odjeli na dovolenou, kde jsme hřešili, hned nám došlo, co nám tu únavu způsobuje. A kupodivu to nebyl Ondráš. Cukr! Jsou dny, kdy se cítím unaveně a nezáleží na tom, co jím. Ale celkově mám pocit, že mám více sil. 
  • Chutnají mi věci, které mi dřív nepřišly tolik dobré. Třeba hořká čokoláda, různé oříšky.. V mojí kabelce vždycky nosím pytlíček různých oříšků!
  • Jsem permanentně PŘEŽRANÁ. Pardon, ano, je to tak. Nikdy jsem nebyla tak napucnutá, jak teď. A světe div se, váha zůstává nebo občas úplně nepochopitelně klesne 
  • Po programu máme stále přístup k jídelníčku, receptům, audionahrávkám a základnímu manuálu, takže se nemusíte bát, že po pár týdnech nebudete vědět, co dělat a vařit!
 
Celkově si celý program nemůžu vynachválit. Má hlavu a patu, holky si daly záležet s detaily, které celý program posunuly na vyšší level. Skupina na FB, která je pro účastníky kurzu, mi občas také připomene, co bych si mohla zase uvařit a podpora holek je hrozně milá! 
Z toho, jak píšu vám musí být jasné, že jsem nadšená. Jsem hrozně ráda, že jsme se do toho vrhli a hlavně vydrželi. Ono to vlastně tak těžké nebylo…Kdo chce, tak si určitě řekne, že to nepotřebuje. Já mám radost z toho, že konečně poprvé po dlouhé době nehladovím, jím plné porce toho, co mi opravdu chutná a jako bonus mi je pak dobře a moje tělo je v mnohem lepším pořádku. 
 
A jak jsem slíbila, tak velké překvapení na závěr! Holkám Janině a Hance se náš článek líbil, za což moc děkuji a připravily pro vás, naše milé zákaznice a čtenářky, speciální slevu na program!! 
 
Slevu 15% získáte po zadání speciálního kódu cukrfreemoms15 
 
Při nákupu na stránce https://program.cukrfree.cz ho zadáte do kolonky kupón v košíku a 15% sleva se Vám automaticky odečte! 
Dejte nám pak vědět, zda jste slevu využily a jak jste s programem spokojené! 
 
Děkujeme všem a přejeme krásný den, 
 
Cukrfree Markéta
 
Obrázky: Ono je hrozně těžké si při tom všem vaření a hlavně hladu vzpomenout, že jsem chtěla jídlo vyfotit. A když už si vzpomenu, tak mě honí taková mlsna, že nejde udělat žádné krásné fotky. Jen rychle cvaknout a jde se jíst!
1.Skvělá cukrfree zelňačka a k ní cukrfree knedlíky, 2. Lososový burger, 3. Polévka Pho, 4.Cukrfree hruškový koláč, 5.Pečená dýně, 6. Používáme často i obě knihy, 7. Nejčastější recept mého manžela - Kreolské kuře, 8. luxusní dýňové rizoto, 9. housky, 10. Cukrfree zelňačka a knedlíky
 
 
 
 
Provozovatel webu DuoM s.r.o., jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu soubory cookies pro zlepšování prostředí webových stránek, pro analytické účely a pro cílenou reklamu. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Další informace