Bloom and Blossom OFF TO BED Hýčkající olej do koupele plnohodnotné balení jako dárek při nákupu na 2 490 Kč!

Krémová ovesná kaše by Tereza Havlínová

První dílek z naší dlouhodobé spolupráce s nutriční terapeutkou Terezou Havlínovou je tady. Tahle jemná ovesná kaše se stane vaším snídaňovým favoritem. To vám můžeme zaručit. 

Rozmačkaný banán ji krásně osladí a postará se o krémovou konzistenci.

Suroviny na dvě porce: 

  • 100 g vloček (porci si přizpůsobte podle svých zvyklostí, potřeb a cílů)
  • 1 zralý banán
  • voda/mléko/rostlinný nápoj podle potřeby
  • 1 vrchovatá lžička strouhaného kokosu
  • 1 vrchovatá lžička mletého lněného semínka 
  • 150 g tvarohu

+ na ozdobu: ovoce, oříšky nebo oříškové máslo, čokoláda

Postup: 

Do hrnce nasypte vločky, zalijte tekutinou tak, aby přesahovala cca centimetr nad ně a začněte pomalu vařit. Až kaše začne pobublávat, přidejte i rozmačkaný banán, kokos a mleté lněné semínko. 

Vařte do požadované konzistence. Záleží, jestli máte kaši rádi řidší nebo hustší.. Aby nechyběly bílkoviny, přidejte tvaroh a ještě společně prohřejte.

Rozdělte do misek a nakonec ozdobte vším, co máte rádi.

Krémová ovesná kaše
TIP: ovesná kaše je snídaňovou stálicí mnohých z vás. Je snadná na přípravu a neskutečně variabilní.

Přesto ale lze při jejím sestavování udělat zásadní chybu. Jakou? Tím rozdílem, který obvykle není navenek vidět, je nedostatek bílkovin. To, že kaši připravíte z mléka bohužel nestačí. Bílkoviny je třeba doplnit. Jinak taková snídaně nezasytí a po hodině budete chtít sníst i nohu od stolu, jaký budete mít hlad.

Nabízí se několik možností:

  • Možností, která se nabízí jako první, je přidání tvarohu, jogurtu nebo Skyru. Ty můžete zamíchat do kaše nebo jimi kaši ozdobit.
  • Dalším tipem je přidání do tuha vyšlehaného bílku. Kaše pak má neskutečně nadýchanou konzistenci. Pozor: žloutky rozhodně není třeba vyhazovat. Některé e-shopy se zdravou a sportovní výživou nabízí sušené bílky, které lze po přidání malého množství vody vyšlehat do sněhu.
  • A co dál? Pokud máte a používáte,  přidat syrovátkový (nebo jiný  protein v množství 10 - 15 g. Protein přimícháte na závěr a už nevaříte, jinak by se mohl srazit. Navíc kaši dochutí a osladí.

Autorka článku: Tereza Havlínová (expertka na výživu a nutriční specialistka).